Werkwijze

Onderstaand een puntsgewijs overzicht  m.b.t. mijn werkwijze:

  • Intake gesprek telefonisch
  • Inplannen afspraak
  • Consult 50 minuten waarvan de laatste 10 minuten in het teken staan van het opstellen van een actieplan.
  • Vaak zijn¬†4 tot 6 afspraken voldoende
  • Omdat de verandering in veel gevallen ook thuis moet plaatsvinden werk ik graag met zowel ouder(s) als kind.

 

  • Mijn werkwijze bestaat uit oplossingsgericht werken! Wat moet er voor het probleem in de plaats komen? Hiervoor gebruik ik o.a. de methode¬†Kids` skills. We gaan samen ontdekken wat voor u en/ of uw kind het beste werkt. Het wil niet¬† zeggen dat er altijd een oplossing¬†gevonden moet worden,¬†het kan ook leren omgaan met of accepteren zijn. Dit zal gaande weg het proces duidelijk worden.
  • Daarnaast werk ik graag met materialen¬†en spelletjes. Werken met materialen maakt het voor kinderen veel duidelijker en inzichtelijker waardoor ik doelgericht te werk gaan.

       

  • Indien nodig neem ik (met toestemming van ouders) contact op met de betreffende leerkrachten. De ervaring leert dat je door samen te werken optimale resultaten behaald.
  • ¬†Training: IK LEER LEREN (voor kinderen vanaf 10 jaar) Gaat uw kind binnenkort naar de middelbare school?¬†En heeft hij moeite met het inplannen van huiswerk of vraagt hij zich af¬†hoe hij moet leren? De training bestaat uit 5 lessen van 1,5 uur. Uw kind leert zelf plannen, samenvatten en op een effectieve manier leren.
  • Movement based learning: Vlucht uw kind vaak? Voegt uw kind zich altijd naar anderen? (wenselijk gedrag) Loopt uw kind op tenen of hakken? Kan uw kind ontzettend kwaad worden zonder reden? Dit zijn allemaal signalen die aangeven dat uw kind niet goed in balans is. Wie ben ik? Waar sta ik? ¬†Movement based learning stimuleert de ¬†bewegingsontwikkeling van het kind. Voordat een kind tot leren¬†en ontwikkelen¬†komt is een goede motorische basis van essentieel belang. Je kunt niet van een kind verwachten dat hij/zijn netjes kan schrijven terwijl de grove motoriek nog niet voldoende ontwikkeld is. Je kunt niet van een kind verwachten dat hij weet hoe hij zich hoort te gedragen, terwijl hij zelf niet eens weet wie hij daadwerkelijk is. Door middel van oefeningen (die u ook thuis met uw kind kunt herhalen) komt uw kind beter in balans! Dit heeft zowel op leer als op sociaal/emotioneel gebied een groot effect.
    Kijk voor meer informatie op: www.movementbasedlearning.com